Siirry sisältöön

Anna palautetta

Haluamme kuulla kokemuksesi sosiaali-, terveys- ja pelastustoimen palveluista. Kerro meille, miten onnistuimme, jotta voimme palvella sinua jatkossa vielä paremmin. Voit antaa palautetta alta löytyvien alla olevien palautekanavien kautta.

Kiitos palautteestasi! 

Asiakaspalaute hyvinvointialueen palveluista

Voit antaa palautetta saamastasi palvelusta ja hoidosta yksikköön, jossa olet asioinut. Palautteista saatua tietoa käytetään toimintamme kehittämiseen ja palveluiden laadun seurantaan.

Ethän kirjaa lomakkeelle henkilötunnustasi tai muuta arkaluonteista tietoa tietosuojan varmistamiseksi.

Avoin palautelomake

Avoimeen palautelaatikkoon voit jättää palautteen, kehittämisehdotuksen tai kiitoksen Satakunnan hyvinvointialueen toiminnasta, palveluista, yhteistyöstä tai muusta aiheesta. 

Ethän kirjaa palautelomakkeelle henkilötunnustasi tai muuta arkaluonteista tietoa tietosuojan varmistamiseksi.

Asiakas, potilas tai läheinen – näin ilmoitat vaaratilanteesta

Onko sinun, omaisesi tai läheisesi hoidossa tai palvelussa tapahtunut vaaratilanne esimerkiksi lääkitykseen tai hoitotilanteeseen liittyen? Jos havaitset hoidossasi vaaratapahtuman, kannattaa ottaa asia heti puheeksi henkilökunnan kanssa.

Voit tehdä ilmoituksen vaaratilanteesta anonyymisti tai omalla nimelläsi. Ethän kirjaa vaaratilanteen ilmoituslomakkeelle henkilötunnustasi tai muuta arkaluonteista tietoa tietosuojan varmistamiseksi. Yhteystietonsa jättäneelle ilmoittajalle vastataan kahden viikon kuluessa. Ilmoitukset käsitellään luottamuksellisesti vastuuhenkilöiden toimesta. 

Vaaratilanteesta ilmoittaminen auttaa meitä kehittämään toimintaamme, jotta uusilta vastaavilta tilanteilta voitaisiin välttyä. Voit ilmoittaa vaaratilanteesta meille sähköisellä lomakkeella. Lomake on tarkoitettu Satakunnan hyvinvointialueen asiakkaiden, potilaiden ja läheisten käyttöön.

Vaaratapahtumailmoitus ei ole virallinen muistutus hoitovirheiden osalta. Hoitoon tai kohteluun tyytymätön asiakas tai potilas voi tehdä potilaslain mukaisen muistutuksen tai kantelun.

Sosiaali- ja potilasasiamiehet auttavat tarvittaessa muistutuksen ja kantelun tekemisessä. Lomake löytyy tietopyyntölomakkeista.